Matematyka

Figury narysowane poniżej to równoległobok i sześciokąt foremny. 4.55 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

Figury narysowane poniżej to równoległobok i sześciokąt foremny.

41
 Zadanie
42
 Zadanie
43
 Zadanie
44
 Zadanie
45
 Zadanie

46
 Zadanie

47
 Zadanie
48
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

a) 

 

`{(3y-9=x+3|-9), (3x-4=2y-5|+4):}` 

`{(3y-12=x), (3x=2y-1):}`   

x wyliczonego z pierwszego równania wstawiamy do równania drugiego:

`3(3y-12)=2y-1` 

`9y-36=2y-1` `|+36`

`9y=2y+35` `|-2y` 

`7y=35` `|:7` 

`y=5` 

`x=3*5-12=15-12=3` 

`{(x=3), (y=5):}` 

 

 

b) Zaznaczona przekątna ma długość 2 razy większą od długości boku sześciokąta foremnego.

`{(x=y+1), (5x-4y=2x):}`  

 x wyliczonego z pierwszego równania wstawiamy do równania drugiego:

`5(y+1)-4y=2(y+1)` 

`5y+5-4y=2y+2` 

`y+5=2y+2` `|-y` ` <br> `

`5=y+2` `|-2` 

`y=3` ` `

`x=3+1=4` 

`{(x=4), (y=3):}` 

 

` `

 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-20
Dzięki :)
user profile image
Gość

0

2017-10-22
Dzięki!!!!
user profile image
Gość

0

2017-11-02
Dzięki za pomoc!
user profile image
Gość

0

2017-11-08
Dzieki za pomoc!
Informacje
Matematyka z plusem 3
Autorzy: Małgorzata Dobrowolska
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

7563

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie