Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

MATeMAtyka 3. Zakres podstawowy i rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

W klasie liczącej 12 dziewcząt 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

`a)` 

Musimy wybrać 4 osoby (przewodniczący, 2 zastępców oraz sekretarz). 

Klasa liczy 20 osób (12+8=20).

Na stanowisku przewodniczącego możemy obsadzić jedną z 20 osób - 20 możliwości. 

Na stanowisku pierwszego zastępcy możemy obsadzić jedną z 19 pozostałych osób - 19 możliwości. 

Na stanowisku drugiego zastępcy możemy obsadzić jedną z 18 pozostałych osób - 18 możliwości. 

Na stanowisku sekretarza możemy obsadzić jedną z 17 pozostałych osób - 17 możliwości. 

 

Zgodnie z regułą mnożenia ilość możliwości jest równa:

`20*19*18*17=116\ 280` 

 

 

`b)` 

Zastępców wybiera sie spośród chłopców. 

Na stanowisku pierwszego zastępcy możemy więc obsadzić jednego z 8 chłopców - 8 możliwości. 

Na stanowisku drugiego zastępcy możemy obsadzić jednego z 7 pozostałych chłopców - 7 możliwości. 

Na stanowisku przewodniczącego możemy obsadzić jedną z 18 pozostałych osób (klasa liczy 20 osób, 2 chłopców objęło już stanowiska) - 18 możliwości. 

Na stanowisku sekretarza możemy obsadzić jedną z 17 pozostałych osób - 17 możliwości. 

Zgodnie z regułą mnożenia liczba możliwości jest równa:

`8*7*18*17=17\ 136` 

 

 

`c)` 

Zastępców i sekretarza wybiera się spośrod dziewcząt. 

Na stanowisku pierwszego zastępcy możemy obsadzić jedną z 12 dziewcząt - 12 możliwości. 

Na stanowisku drugiego zastępcy możemy obsadzić jedną z 11 pozostałych dziewcząt - 11 możliwości. 

Na stanowisku sekretarza możemy obsadzić jedną z 10 pozostałych dziewcząt - 10 możliwości. 

Na stanowisku przewodniczącego możemy obsadzić jedną z 17 pozostałych osób (klasa liczy 20 osób, 3 dziewczyny objęły już stanowiska) - 17 możliwości. 

Zgodnie z regułą mnożenia liczba możliwości jest równa:

`12*11*10*17=22\ 440` 

 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Joanna Czarnowska, Jolanta Wesołowska, Barbara Wolnik
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom