Matematyka

Matematyka z plusem 2 (Zbiór zadań, GWO)

Czy liczby a i b są ... 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Podnosząc liczbę ujemną do potęgi parzystej, otrzymujemy liczbę dodatnią.

Podnosząc liczbę ujemną do potęgi nieparzystej, otrzymujemy liczbę ujemna.

 

`"a)"\ a=(-6)^8,\ \ \ b=6^8` 

`a=(-6)^8=6^8` 

`a=b` 

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`"b)"\ a=(-5)^9,\ \ \ b=-5^9` 

`a=(-5)^9=-5^9` 

`a=b` 

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`"c)"\ a=(-11)^13,\ \ \ b=-(-11)^13` 

`a=(-11)^13=-11^13` 

`b=-(-11)^13=-(-11^13)=11^13` 

`a!=b` 

`a<b` 

a jest liczbą ujemną, b jest liczbą dodatnią

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`"d)"\ a=-(-9)^6,\ \ \ \ b=-9^6` 

`a=-(9^6)=-9^6` 

`a=b` 

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"e)"\ a=(-3)^10,\ \ \ \ b=(-3)^11` 

`a=(-3)^10=3^10`  

`a!=b` 

`a>b` 

a jest liczbą dodatnia, b jest liczbą ujemną

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`"f)"\ a=-8^12,\ \ \ \ b=(-8)^13` 

`b=(-8)^13=-8^13` 

`a!=b` 

`a>b` 

Obie liczby są liczbami ujemnymi. Mniejszą liczbą jest liczba b=-813.  -8 mnożymy 13 razy.  W liczbie a, -8 mnożymy 12 razy, czyli jest to liczba większa.

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`"g)"\ a=-(-7)^6,\ \ \ \ b=-(-7)^5` 

`a=-(-7)^6=-(7^6)=-7^6` 

`b=-(-7)^5=-(-7^5)=7^5` 

`a!=b` 

`a<b` 

a jest liczba ujemną, b jest liczbą dodatnią

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"h)"\ a=-(-12)^13,\ \ \ \ b=-12^14` 

`a=-(-12)^13=-(-12^13)=12^13` 

`a!=b` 

`a>b` 

a jest liczba dodatnią, b jest liczbą ujemną

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z plusem 2
Autorzy: Jacek Lech, Marek Pisarski, Marcin Braun
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie