Klasa
2 szkoły ponadpodstawowej
Przedmiot
Matematyka
Wybierz książkę
Matematyka 2. Poziom podstawowy. Po gimnazjum, Zbiór zadań

 

 

Doprowadzamy funkcję do postaci ogólnej wymnażając nawiasy, następnie, dzięki wzorom skróconego mnożenia na kwadrat sumy i kwadrat różnicy uzyskujemy postać kanoniczną. 

Przypomnijmy te wzory:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

  

Komentarze

Avatar komentatora
Pytanie do Autora22 września 2020

Hej. Chciałabym dopytać o przykład chciażby a. W działaniu jest 4-4 podkreślone z zerem. Nie rozumiem tego etapu w każdym z przykładów :/ mogłabym prosić o wyjaśnienie, jak tylko znajdziesz wolną chwilę? Skąd się to w ogóle bierze

0
Avatar komentatora
Wika Wera Wiśnia23 września 2020
Skąd wzięliśmy a (2) w II w s[osobie podpunkt c?
0
Avatar komentatora
Agnieszka23 września 2020

@Wika Wera Wiśnia zauważ, że w w podpunkcie c) mamy daną funkcję kwadratową:

 

Powyższy wzór funkcji jest podany w postaci iloczynowej.

Korzystając z ze wzoru na postać iloczynową funkcji kwadratowej o dwóch miejscach zerowych postaci

 

dostajemy, że dla rozważanej funkcji f 

 

Pozdrawiam!

0
Avatar komentatora
Stefan15 października 2017
Dzięki!
0
Avatar komentatora
Ania5 stycznia 2018
Dziękuję!
1