Oblicz średnią szybkość kierowcy na trasie Kraków - Sandomierz.... 4.67 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Oblicz średnią szybkość kierowcy na trasie Kraków - Sandomierz....

1.1
 Zadanie
1.2
 Zadanie
1.3
 Zadanie
1.4
 Zadanie
1.5
 Zadanie
1.6
 Zadanie

1.7
 Zadanie

1.8
 Zadanie

Wypisujemy dane podane w zadaniu:

`v_1=50\ (km)/h` 

`v_2=80\ (km)/h` 

`t_1=t_2=t` 

Średnią szybkość obliczymy korzystając z zależności:

`v_"śr" = (Delta s)/(Deltat)`

Gdzie:

`Deltas=s_1+s_2`

`Deltat=t_1+t_2=t+t=2t` 

`s_1=v_1*t` 

`s_2=v_2*t` 

Wówczas otrzymujemy, że:

`v_"śr" = (v_1*t+v_2*t)/(2t)` 

`v_"śr" = (t(v_1+v_2))/(2t)` 

`v_"śr" = (v_1+v_2)/2` 

Podstawiamy dane liczbowe do wzoru:

`v_"śr" = (50\ (km)/h + 80\ (km)/h )/2 = (130\ (km)/h)/(2) = 65\ (km)/h`   

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-07
Dzięki!!!!
Informacje
Z fizyką w przyszłość. Zbiór zadań. Zakres rozszerzony. Część 1
Autorzy: Agnieszka Bożek, Katarzyna Nessing, Jadwiga Salach
Wydawnictwo: ZamKor / WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie