Matematyka

Matematyka 2001 (Zbiór zadań, WSiP)

Oblicz wartość wyrażenia. a) 5⁵∙(0,2)⁵+8-²-(1,5)² 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz wartość wyrażenia. a) 5⁵∙(0,2)⁵+8-²-(1,5)²

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
6
 Zadanie

7
 Zadanie

8
 Zadanie
9
 Zadanie

`5^5*(0,2)^5+8^(-2)*0,5^(-2)-(1,5)^2*6^2+(0,1)^(-3)*10^(-3)*(0,2)^(-3)+3^0-(0,5)^4=` 

`=(5*0,2)^5+(8*0,5)^(-2)-(1,5*6)^2+(0,1*10*0,2)^(-3)+1-(1/2)^4=` 

`=1^5+4^(-2)-9^2+(0,2)^(-3)+1-1/16=` `1+(1/4)^2-81+(1/5)^(-3)+1-1/16=` 

`=1+1/16-81+5^3+1-1/16=2-81+125=46` 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Anna Bazyluk, Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

20111

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Udostępnij zadanie