Matematyka

MATeMAtyka 3. Zakres podstawowy i rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Wykonano serię rzutów niesymetryczną sześcienną kostką 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

Wykonano serię rzutów niesymetryczną sześcienną kostką

9
 Zadanie
10
 Zadanie
11
 Zadanie
12
 Zadanie

13
 Zadanie

14
 Zadanie

rownanie matematyczne 

Należy pamiętać, że suma prawdopodobieństw wyrzucenia kolejnych oczek musi być równa 1. Każde prawdopodobieństwo musi być liczbą z przedziału <0, 1>. Z diagramu wnioskujemy, że najczęściej pojawiał się wynik 2, potem wynik 3, potem wynik 6, a wyniki 1, 4, 5 wystąpiły najmniej razy. Warto uwzględnić te informacje przy doborze rozkladu prawdopodobieństwa. 

Oznaczmy:

rownanie matematyczne 

Przykładowy rozkład skonstruujemy w następujący sposób: słupki przy wynikach 1, 4, 5 mają wysokość 1, słupek przy wyniku 2 ma wysokość 4, słupek przy wyniku 3 ma wysokość 3, słupek przy wyniku 6 ma wysokość 2. Łączna wysokość wszystkich słupków to 1+4+3+1+1+2=12. 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne  

 

Oczywiście można zaproponować inny rozkład, z dowolnymi wartościami prawdopodobieństwa sumującymi się do 1. 

 

rownanie matematyczne 

rownanie matematyczne 

Jeśli wypadła parzysta liczba oczek, to wypadło 2, 4 lub 6 oczek.

rownanie matematyczne 

 

 

rownanie matematyczne 

Jeśli wypadła liczba pierwsza, to wypadło 2, 3 lub 5 oczek. 

rownanie matematyczne 

 

rownanie matematyczne 

Wypadło 1 oczko lub 3 oczka. 

rownanie matematyczne 

 

rownanie matematyczne 

Wypadły 2 oczka lub 3 oczka. 

rownanie matematyczne 

 

DYSKUSJA
user avatar
Wiola

17 czerwca 2018
dzięki!!!!
user avatar
Porky :D

14 lutego 2018
dziena
user avatar
Marcelina

20 października 2017
Dzieki za pomoc :):)
Informacje
Autorzy: Joanna Czarnowska, Jolanta Wesołowska, Barbara Wolnik
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” w liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: `9/4=2\1/4` 

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą). 

Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom