Matematyka

Wyznacz liczbę m, a następnie oblicz 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Liceum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Aby wyliczyć wartość współczynnika m, wystarczy podstawić współrzędne punktu A w miejsce x i y. 

 

`a)`

`8=(3-2m)*(-2)+6\ \ \ |-6`

`2=(3-2m)*(-2)\ \ \ |:(-2)`

`-1=3-2m\ \ \ |-3`

`-4=-2m\ \ \ |:(-2)`

`m=2`

 

`a=3-2m=3-2*2=3-4=-1`

 

 

`b)`

`-14=11-(4m+1)*5\ \ \ |-11`

`-25=-(4m+1)*5\ \ \ |:5`

`-5=-(4m+1)\ \ \ |*(-1)`

`5=4m+1\ \ \ |-1`

`4=4m\ \ \ |:4`

`m=1`

 

`a=-(4m+1)=-(4*1+1)=-(4+1)=-5`

 

 

 

`c)`

`-4=-12+(3m-8)*(-4)\ \ \ |+12`

`8=(3m-8)*(-4)\ \ \ |:(-4)`

`-2=3m-8\ \ \ |+8`

`6=3m\ \ \ |:3`

`m=2`

 

`a=3m-8=3*2-8=6-8=-2`

 

 

`d)`

`-6=(6-4m)*6-18\ \ \ \ |+18`

`12=(6-4m)*6\ \ \ |:6`

`2=6-4m\ \ \ |-6`

`-4=-4m\ \ \ \ |:(-4)`

`m=1`

 

`a=6-4m=6-4*1=6-4=2`

 

 

`e)`

`4=(-2m+15)*(-3)-11\ \ \ |+11`

`15=(-2m+15)*(-3)\ \ \ |:(-3)`

`-5=-2m+15 \ \ \ |-15`

`-20=-2m\ \ \ |:(-2)`

`m=10`

 

`a=-2m+15=-2*10+15=-20+15=-5`

 

 

`f)`

`4=100-(25m+4)*(-1)\ \ \ |-100`

`-96=-(25m+4)*(-1)`

`-96=25m+4 \ \ \ |-4`

`-100=25m\ \ \ |:25`

`m=-4`

 

`a=-(25m+4)=-(25*(-4)+4)=-(-100+4)=-(-96)=96`

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-01
Dzieki za pomoc :)
Informacje
Matematyka 2 Pazdro. Zbiór zadań do liceów i techników. Poziom podstawowy
Autorzy: Marcin Kurczab, Elżbieta Kurczab i Elżbieta Świda
Wydawnictwo: OE Pazdro
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Udostępnij zadanie