Matematyka

Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne część II (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Uzupełnij: x centymetrów to ... milimetrów 4.53 gwiazdek na podstawie 53 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Uzupełnij: x centymetrów to ... milimetrów

14
 Zadanie
15
 Zadanie
16
 Zadanie
17
 Zadanie

18
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`1\ "cm"=10\ "mm"`  

Zatem: 

`"x cm"=ul(ul( \ 10"x" \ )) \ "mm"`   

`1\ "cm"=0,01\ "m"` 

Zatem: 

`"x cm"=ul(ul( \ 0,01"x" \ )) \ "m"`   

 

`1\ "m"=100\ "cm"`  

Zatem: 

`"x m"=ul(ul( \ 100"x" \ )) \ "cm"`  

`1\ "m"=0,001\ "km"`   

Zatem: 

`"x m"=ul(ul( \ 0,001"x" \ )) \ "km"`  

 

`1\ "kg"=100\ "dag"` 

Zatem: 

`"z kg"=ul(ul( \ 100"z" \ )) \ "dag"`  

`1\ "kg"=0,001\ "t"`  

Zatem: 

`"z kg"=ul(ul( \ 0,001"z" \ )) \ "t"`  

 

`1\ "dag"=10\ "g"`  

Zatem: 

`"y dag"=ul(ul( \ 10"y" \ ))"g"`  
 

`1\ "dag"=0,01\ "kg"`  

Zatem: 

`"y dag"=ul(ul( \ 0,01"y" \ )) \ "kg"`  

DYSKUSJA
user profile image
Gość

20 kwietnia 2017
super dziekuje
user profile image
Jakub Loldon

8 kwietnia 2017
prosze rysujcie te zadania a nie piszcie
user profile image
Andrzej

42

8 kwietnia 2017
@Jakub Loldon Cześć, co w tym zadaniu mamy narysować?
user profile image
Gość

6 kwietnia 2017
Dziękuje
Informacje
Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne część II
Autorzy: Dobrowolska Małgorzata, Agnieszka Demby
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Udostępnij zadanie