Matematyka

Czy dowolna przekątna dzieli daną figurę na dwa ... 4.29 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 7 Klasa
  3. Matematyka

Czy dowolna przekątna dzieli daną figurę na dwa ...

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
6
 Zadanie

 

a) W kwadracie przekątne mają równe długości.

Przekątna dzieli kwadrat na dwa trójkąty o bokach x, x i y. 

Trójkąty te są przystające z cechy bok bok bok.

b) W prostokącie przekątne mają równe długości.

Przekątna dzieli prostokąt na dwa trójkąty o bokach x, y i z. 

Trójkąty te są przystające z cechy bok bok bok.

c) W rombie są dwie przekątne różnej długości (tylko w kwadracie są równej).

Jedna z przekątnych dzieli romb na dwa trójkąty o bokach x, x i y.

Trójkąty te są przystające z cechy bok bok bok.

W drugim przypadku - druga przekątna dzieli romb na dwa trójkąty o bokach x, x i z.

Trójkąty te są przystające z cechy bok bok bok.

d) W trapezie równoramiennym przekątne mają równe długości.

Dzieli ona trapez na dwa trójkąty, ale trójkąty te nie są przystające (inaczej jest w przypadku prostokątów).

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Jacek Lech, Marek Pisarski, Marcin Braun
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788374209571
Autor rozwiązania
user profile

Justyna

17325

Nauczyciel

Wiedza
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom