Matematyka

Przeanalizuj dane dotyczące udziału polskich ... 4.5 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Przeanalizuj dane dotyczące udziału polskich ...

11
 Zadanie
12
 Zadanie

13
 Zadanie

a) W 2008 roku w igrzyskach uczestniczyło 263 sportowców.

W 1996 roku w igrzyskach uczestniczyło 164 sportowców. 

Obliczamy, o ilu więcej sportowców uczestniczyło w igrzyskach w 2008 roku niż w 1996 roku.
   

W 2008 roku w igrzyskach uczestniczyło o 99 sportowców więcej niż w 1996 roku. 


b) Nie, nie było takich igrzysk, na których nasi reprezentanci zdobyliby mniej niż 10 medali. 

Zdobywali 10 medali (2004 r., 2008 r., 2012 r.) lub więcej (1988 r., 1992 r., 1996 r., 2000 r.). 


c) Obliczamy, ile łącznie medali zdobyli nas reprezentanci na igrzyskach w 1992 roku. 
 

W 1992 roku w igrzyskach wzięło udział 205 Polaków. 

Obliczamy, ile średnio medali przypadło na jednego reprezentanta. 
  

Na jednego reprezentanta przypadło średnio 0,09 medalu.  


d) Obliczamy, ile łącznie złotych medali zdobyli reprezentanci na igrzyskach w latach 1988 - 2012. 
 

Polacy zdobyli łącznie 26 złotych medali w 7 igrzyskach. 

Obliczamy, ile wynosi średnia liczba zdobytych złotych medali. 
 

Średnia liczba złotych medali zdobytych przez polskich reprezentantów wynosi około 3,7. 


e) Ilość zdobytych srebrnych medali na igrzyskach ustawiamy w kolejności rosnącej. 
 

Mediana tego zestawu danych wynosi 5.


Ilość zdobytych brązowych medali na igrzyskach ustawiamy w kolejności rosnącej.
    

Mediana tego zestawu danych wynosi 5. 


Nie, mediana srebrnych medali jest równa medianie brązowych medali zdobytych na igrzyskach. 

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom