Matematyka

Matematyka 2001 (Zbiór zadań, WSiP)

Narysuj okrąg o promieniu długości 5 cm. Zaznacz ... 4.13 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Narysuj okrąg o promieniu długości 5 cm. Zaznacz ...

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

5
 Zadanie

6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie

Uzasadnienie: 

Proste n i p są prostopadłe do średnicy CD, czyli są one do siebie równoległe. 

Proste l i m są prostopadłe do średnicy AB, czyli są one do siebie równoległe. 

Otrzymany czworokąt jest kwadratem, którego bok ma taką samą długość jak średnica okręgu. 

Promień okręgu (r) ma długość 5 cm, czyli średnica (d) tego okręgu ma długość 10 cm. 
`r=5 \ "cm"` 
`d=2r=2*5 \ "cm"=10 \ "cm"` 

Boki otrzymanego kwadratu (a) mają więc długość:
`a=d=10 \ "cm"` 



a) Obliczamy ile wynosi obwód otrzymanego kwadratu. 
`O=4a=4*10 \ "cm"=40 \ "cm"` 

Obwód otrzymanego czworokąta wynosi 40 cm

b) Obliczamy ile wynosi pole otrzymanego czworokąta. 
`P=(10 \ "cm")^2=100 \ "cm"^2` 

Pole otrzymanego czworokąta wynosi 100 cm2

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Anna Bazyluk, Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie