🎓 Przeanalizuj wypowiedzi nauczyciela i ucznia... - Zadanie Zadanie wprowadzające 3: Matematyka 6 - strona 232
Matematyka
Matematyka 6 (Podręcznik, WSiP)

Tak, za pomocą równań można opisywać przedstawione poprzednio sytuacje ze sztangami i wagą szalkową. Po obu stronach sztangi czy też wagi szalkowej powinna być ta sama masa aby sztanga czy też waga pozostawała w równowadze. Podobnie z równaniem - przed i po znaku równości powinna być taka sama wartość, aby równanie było prawdziwe

 

a) 

 

 

czyli w miejsce a wstawiamy 12

 

Oznacza to, że:

 


b)

 

 

Oznacza to, że:

 

Czyli:

 


c)

Z jednej strony szalki mamy sumę mas a+m a z drugiej masę 15 kg. Szalki wagi są w równowadze, co oznacza, że obie masy są równe. Możemy więc zapisać:

   

DYSKUSJA
klasa:
6 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk, Tomasz Malicki, Piotr Piskorki
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302181443
Autor rozwiązania
user profile

Ania

34515

Nauczyciel

Wiedza
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2814ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA7640WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE577KOMENTARZY
komentarze
... i7063razy podziękowaliście
Autorom