Klasa
6 szkoły podstawowej
Przedmiot
Matematyka
Wybierz książkę
Matematyka 6, Podręcznik
  • 26

    Zadanie

  • 27

    Zadanie

  • 28

    Zadanie

  • 29

    Zadanie

  • 30

    Zadanie

  • 31

    Zadanie

  • 32

    Zadanie

  • 33

    Zadanie

I. W pierwszym przypadku obliczenia są poprawne. Podczas obliczeń zamieniono wartości kilometrów na metry, a godzin na sekundy i w ten sposób wyznaczono prędkość pociągu wyrażoną w m/s

II. W drugim przypadku obliczenia również są poprawne. W tym przypadku wyrażenie km/h zamieniono na wartość wyrażoną w m/s (dzieląc 1 km, czyli 1000m przez 1 h czyli 3600 s). Otrzymano wynik w przybliżeniu równy 0,28 m/s i wynik ten pomnożono razy 500. 

Oznacza to, że oba sposoby obliczenia są poprawne. Jednakże w drugim przykładzie stosowane są większe przybliżenia/zaokrąglenia, co sprawia, że pierwszy wynik jest bardziej dokładny

Komentarze