Matematyka

Autorzy:Barbara Podobińska, Teresa Przetacznik-Dąbrowa

Wydawnictwo:WSiP

Rok wydania:2012

Uczestnicy obozu matematycznego musieli zbudować szałas w kształcie ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego, 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Uczestnicy obozu matematycznego musieli zbudować szałas w kształcie ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego,

3
 Zadanie

4
 Zadanie
5
 Zadanie


I. - C. 15 cm 

Obliczamy długość części tyczki wystającej nad szałasem. 
`x+2m+0,25m=2,4m` 
`x+2,25m=2,4m \ \ \ \ \ \ \ \ \ |-2,25m` 
`x=0,15m=15cm` 


II. - D. 1,73 m
Obliczamy długość wysokości (H) szałasu [długość wysokości trójkąta równobocznego]. 
`H=(2m*sqrt{3})/2=sqrt{3}m~~1,73m`