Matematyka

Autorzy:Drążek Anna, Duvnjak Ewa, Kokiernak-Jurkiewicz Ewa

Wydawnictwo:WSiP

Rok wydania:2016

Przeanalizuj dane z tabeli 4.5 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Przeanalizuj dane z tabeli

5
 Zadanie

6
 Zadanie

7
 Zadanie

`a)` 

 

`"trasa"`  `"odległość"`  `"czas jazdy"`  `"średnia prędkość"` 
`"Hamburg-Berlin"`  `290\ km`  `1\ h\ 30\ m i n =1 30/60\ h=1 1/2\ h=3/2\ h` 

`(290\ km)/(3/2\ h)=290/(3/2)\ (km)/h=290:3/2\ (km)/h=290*2/3\ (km)/h=` 

`=580/3\ (km)/h=193 1/3\ (km)/h~~193\ (km)/h`   

`"Londyn-Paryż"`  `520\ km`  `2\ h\ 35 \ mi n=2 35/60\ h=2 7/12\ h=31/12\ h` 

`(520\ km)/(31/12\ h)=520/(31/12)\ (km)/h=520:31/12\ (km)/h=520*12/31\ (km)/h=` 

`=6240/31\ (km)/h=201 9/31\ (km)/h~~201\ (km)/h` 

`"Londyn-Bruksela"`  `380\ km`  `2\ h\ 20\ m i n=2 20/60\ h=2 1/3\ h=7/3\ h` 

`(380\ km)/(7/3\ h)=380/(7/3)\ (km)/h=380:7/3\ (km)/h=380*3/7\ (km)/h=` 

`=1140/7\ (km)/h=162 6/7\ (km)/h~~163\ (km)/h` 

`"Madryt-Barcelona"`  `640\ km`  `4\ h\ 15\ mi n=4 15/60\ h=4 1/4\ h=17/4\ h` 

`(640\ km)/(17/4\ h)=640/(17/4)\ (km)/h=640:17/4\ (km)/h=640*4/17\ (km)/h=` 

`=2560/17\ (km)/h=150 10/17\ (km)/h~~151\ (km)/h` 

`"Paryż-Bruksela"`  `260\ km`  `1\ h\ 20\ mi n=1 20/60\ h=1 1/3\ h=4/3\ h` 

`(260\ km)/(4/3\ h)=260/(4/3)\ (km)/h=260:4/3\ (km)/h=strike260^130*3/strike4^2\ (km)/h=` 

`=390/2 \ (km)/h=195\ (km)/h` 

`"Paryż-Marsylia"`  `800\ km`  `3\ h`  `(800\ km)/(3 h)=800/3\ (km)/h=266 2/3\ (km)/h~~267\ (km)/h` 

 

 

 

`b)` 

Najszybciej porusza się pociąg na trasie Paryż Marsylia (ok. 267 km/h), a najwolniej - pociąg na trasie Madryt Barcelona (ok. 151 km/h). Różnica tych prędkości jest równa 116 km/h.