Matematyka

Matematyka 2001 (Podręcznik, WSiP)

W ankiecie na temat "Jaki przedmiot ... 4.38 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

W ankiecie na temat "Jaki przedmiot ...

35
 Zadanie

36
 Zadanie
37
 Zadanie
38
 Zadanie
39
 Zadanie

W ankiecie brało udział 160 gimnazjalistów.

64 wybrało języka polski

40 wybrało matematykę

24 wybrało inne przedmioty humaanistyczne

pozostali - przedmioty przyrodnicze

Obliczmy ile osób wybrało przedmioty przyrodnicze. 

rownanie matematyczne

32 osoby wybrały przedmioty przyrodnicze

 

a) Aby obliczyć jaki procent uczniów wybrało poszczególne przedmioty, ustalamy, jaką część wszystkich osób, stanowią osoby, które wybrały dany przedmiot. Następnie część przedstawioną za pomocą ułamka zapisujemy w postaci procentów. Ułamek mnożymy przez 100%.

 

Język polski:

rownanie matematyczne

40% uczniów wybrało język polski.

 

Matematyka:

rownanie matematyczne

25% uczniów wybrało matematykę.

 

Inne przedmioty humanistyczne:

rownanie matematyczne

15% uczniów wybrało inne przedmioty humanistyczne.

 

Przedmioty przyrodnicze:

rownanie matematyczne

20% uczniów wybrało przedmioty przyrodnicze.

 

b)

40% uczniów - język polski - kolor pomarańczowy

25% uczniów - matematyka - kolor czerwony

20% uczniów - przedmioty przyrodnicze - kolor niebieski

15% uczniów - inne przedmioty humanistyczne - kolor żółty

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Justyna

12995

Nauczyciel

Wiedza
Prostokąt

Prostokąt to czworokąt, którego wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi.

Sąsiednimi bokami nazywamy te boki, które mają wspólny wierzchołek. W prostokącie każde dwa sąsiednie boki są prostopadłe.

Przeciwległymi bokami nazywamy te boki, które nie mają punktów wspólnych. W prostokącie przeciwległe boki są równoległe oraz mają równą długość.

Odcinki, które łączą dwa przeciwległe wierzchołki (czyli wierzchołki nie należące do jednego boku) nazywamy przekątnymi. Przekątne prostokąta mają równe długości oraz przecinają się w punkcie, który jest środkiem każdej przekątnej, to znaczy punkt ten dzieli przekątne na połowy.

Wymiarami prostokąta nazywamy długości dwóch sąsiednich boków. Jeden bok nazywamy długością, a drugi szerokością prostokąta.
 

prostokat
Największy wspólny dzielnik (NWD)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6.
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9.
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.

  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12.
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20.
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.


Największy wspólny dzielnik 
dwóch liczb można znaleźć także wykorzystując rozkład na czynniki pierwsze. 

Aby znaleźć NWD dwóch liczb należy: 

  1. Rozłożyć liczby na czynniki pierwsze. 

  2. Zaznaczyć wspólne dzielniki obu liczb. 

  3. Obliczyć iloczyn wspólnych czynników (zaznaczonych czynników).  

Przykład:

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom