Matematyka

MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy (Podręcznik, Nowa Era)

Naszkicuj wykres funkcji f o dziedzinie D 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`a)\ f(x)=x^2` 

`\ \ \ f(0)=0^2=0` 

`\ \ \ f(1)=1^2=1` 

`\ \ \ f(2)=2^2=4` 

`ZW_f=<0,\ 4>` 

 

 

`b)\ f(x)=-x^2` 

`\ \ \ f(-2)=-(-2)^2=-4` 

`\ \ \ f(-1)=f(1)=-(-1)^2=-1^2=-1` 

`\ \ \ f(0)=-0^2=0`   

`ZW_f=<-4,\ 0>` 

 

 

`c)\ f(x)=-1/2x^2` 

`\ \ \ f(-2)=-1/2*(-2)^2=-1/2*4=-2`  (tutaj będzie kółeczko otwarte, bo -2 nie należy do dziedziny)

`\ \ \ f(0)=-1/2*0^2=-1/2*0=0` 

`\ \ \ f(2)=1/2*2^2=-2`  

`\ \ \ f(4)=-1/2*4^2=-1/2*16=-8`  (tutaj także będzie kółeczko otwarte)

 

`ZW_f=(-8,\ 0>` 

 

 

`d)\ f(x)=2x^2` 

`\ \ \ f(-1)=2*(-1)^2=2*1=2`  (kółeczko otwarte, bo -1 nie należy do dziedziny funkcji)

`\ \ \ f(0)=2*0^2=2*0=0` 

`\ \ \ f(1)=2*1^2=2` 

`\ \ \ f(2)=2*2^2=2*4=8`  (kółeczko otwarte, bo 2 nie należy do dziedziny funkcji)

   

`ZW_f=<0,\ 8)`  

DYSKUSJA
user profile image
Paula

2 listopada 2017
Dzieki za pomoc :)
user profile image
Patrycja

1 października 2017
dzięki!
Informacje
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Dorota Ponczek
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie