Historia

Klucz do historii 6 (Podręcznik, WSiP)

Jakie wizje odzyskania niepodległości mieli 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Jakie wizje odzyskania niepodległości mieli

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.
  • Józef Piłsudski - wychował się w kulcie powstań narodowych. Wyznawał ideę walki zbrojnej o niepodległość Polski. Opowiadał się za podjęciem współpracy z Austro - Węgrami. Dążył do wywołania powstania w zaborze rosyjskim, wyzwolenia ziem i zjednoczenia ich z Galicją. 
  • Roman Dmowski - był przywódcą ruchu narodowego, wiązał sprawę Polski z Rosją. Niemcy uznawał za głównego wroga Polski. Przewidywał, iż w razie wojny z Niemcami Rosja będzie potrzebowała pomocy Polaków, co pozwoli jej odzyskać niepodległość. 

Uważam, iż bardziej realna była wizja prezentowana przez Józefa Piłsudskiego, ponieważ w czasie zaborów Polacy cieszyli się największymi swobodami w zaborze austriackim. Galicja posiadała autonomię, czyli prawo do samodzielnego rozstrzygania spraw wewnętrznych. Józef Piłsudski opowiadając się po stronie Austro - Węgier wiedział, iż monarchia prowadziła najbardziej przyjazną dla Polaków politykę i dawała możliwość organizowania własnej siły zbrojnej.

DYSKUSJA
user profile image
Monika

1 listopada 2017
dzięki
Informacje
Klucz do historii 6
Autorzy: Wojciech Kalwat, Małgorzata Lis
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21706

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie