Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 1. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Po wprawieniu w ruch... 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Wypiszmy dane podane w zadaniu:

`d = 130\ cm = 1,3\ m` 

`Delta t = 0,6\ s` 

`omega_1 = 2\ "rad"/s` 

`omega_2 = 3,5\ "rad"/s` 

`x = 50\ cm = 0,5\ m` 

Wiemy, że przyspieszenie kątowe wyrażamy wzorem:

`epsilon = (Delta omega)/(Delta t)` 

gdzie ε jest przyspieszeniem katowym, Δω jest zmianą prędkości kątowej, Δt jest zmianą czasu. Wiemy, że zmiana przyspieszenia kątowego wynosi:

`Delta omega = omega_2 - omega_1 ` 

Wówczas przyspiesznie kątowe przyjmie postać:

`epsilon = (omega_2 - omega_1)/(Delta t)` 

Podstawiamy dane liczbowe do wzoru:

`epsilon = (3,5\ "rad"/s - 2\ "rad"/s)/(0,6\ s) = (1,5\ "rad"/s)/(0,6\ s) = 2,5\ "rad"/s^2 ` 

Przyspiesznie kątowe dla obu punktów bedzie takie samo. Wyznaczmy teraz dla każdego z tych punktów odległość od środka tarczy. Dla pierwszego punktu mamy, że:

`r_1 = 1/2 d` 

Dla drugiego punktu:

`r_2 = x` 

Przyspieszenie liniowe wyrażamy wzorem:

`a = epsilon* r`  

gdzie ε jest przyspieszeniem kątowym, r jest promieniem. Wówczas otrzymujemy, że:

`a_1 = epsilon *1/2 d \ \ \ \ =>\ \ \ \ a_1 = (epsilon*d)/2` 

`a_2 = epsilon *x` 

Podstawiamy dane liczbowe do wzorów:

`a_1 = (2,5\ "rad"/s^2 * 1,3\ m)/2 = (3,25\ m/s^2)/2 = 1,625\ m/s^2 ` 

`a_2 = 2,5\ "rad"/s^2 * 0,5\ m = 1,25\ m/s^2` 

DYSKUSJA
user avatar
Melania

15 kwietnia 2018
dziena
Informacje
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie z resztą

Dzielenie z resztą to takie dzielenie, w którym otrzymujemy pewien iloraz oraz resztę. 


Sposób wykonywania dzielenia z resztą:

  1. Podzielmy liczbę 23 przez 3.

  2. Wynikiem dzielenia nie jest liczba całkowita (pewna część nam pozostanie). Maksymalna liczba 3, które zmieszczą się w 23 to 7.

  3. `7*3=21` 

  4. Różnica między liczbami 23 i 21 wynosi `23-21=2` , zatem resztą z tego dzielenia jest liczba 2.

  5. Poprawny zapis działania: `23:3=7 \ "r" \ 2` $$r.2$$


Przykłady:

  • `5:2=2 \ "r" \ 1` 
    Sprawdzenie:  `2*2+1=4+1=5` 

  • `27:9=3 \ "r" \ 0` 
    Sprawdzenie:  `3*9+0=27+0=27` 

  • `53:5=10 \ "r" \ 3` 
    Sprawdzenie: `10*5+3=50+3=53` 

  • `102:20=5 \ "r" \ 2` 
    Sprawdzenie:  `5*20+2=100+2=102` 


Zapamiętaj!!!

Reszta jest zawsze mniejsza od dzielnika.

Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom