Określ, na czym polega przestrzeganie 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Biologia

Określ, na czym polega przestrzeganie

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

4
 Zadanie
  • przed każdym posiłkiem należy myć ręce, a tuż po posiłku myć zęby
  • po każdym wyjściu z toalety należy myć ręce
  • produkty żywnościowe tj. warzywa czy owoce należy dokładnie myć pod bieżącą wodą
  • produkty, które wymagają niskiej temperatury powinno się umieszczać w lodówce, najlepiej w odpowiednim miejscu, gdyż do również ma znaczenie dla jakości produktu i terminu przydatności do zjedzenia np. na górnej półce należy trzymać produkty mleczne, a dolne szuflady są idealnym miejscem dla owoców i warzyw.
  • raz zamrożonych produktów, nie wolno zamrażać ponownie! Z rozmrożonych produktów należy od razu przygotować posiłek i go spożyć
  • żywnośc umieszczaj w specjalnych pojemnikach, zawinięte w folię lub papier - w zależności od rodzaju produktu. Przygotowane wcześniej posiłki przechowuj zawsze szczelnie zamknięte.
  • nie jedz produktów, gdy minie data ich przydatności do spożycia
  • dania zjadaj powoli, gryź dokładnie, nie zajmuj się czymś innym podczas jedzenia np. czytaniem gazety czy oglądaniem telewizji. O ile to możliwe, posiłki spożywaj w miłym towarzystwie :)
  • jedz regulanie! Nie oznacza to spożywania posiłków o dokładnie tych samych porach, większe znaczenie ma tutaj odstęp między posiłkami. Jedz często (co 2-3h), ale małe porcje - ułatwi to pracę Twojemu układowi pokarmowemu i zmniejszy ryzyko otyłości.
  • spożywaj zbilansowane posiłki, zadbaj o to, aby każdy zawierał wszystkie substancje pokarmowe. Jedź dużo warzyw i owoców - to one dostarczają największe ilości witamin i soli mineralnych
  • nie zapominaj o piciu wody - 2/3 naszego ciała to woda, którą w ciągu dnia tracimy m.in. w postaci pary wodnej. Należy wypijać conajmniej 2 litry płynów w ciągu dnia, aby uzupełnić braki. Staraj się unikać słodzonych napojów, które powodują próchnicę i zwiększają ryzyko nadwagi
DYSKUSJA
Informacje
Puls życia 2
Autorzy: Elżbieta Mazurek, Joanna i Jacek Pawłowscy, Anna Zdziennicka
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

2989

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $$P = a•b$$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $$P=a•a=a^2$$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $$ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $$
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $$cm^2$$.

Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Zobacz także
Udostępnij zadanie