Matematyka

Zmierz długości odpowiednich odcinków i oblicz pola rombów. 4.51 gwiazdek na podstawie 71 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Zmierz długości odpowiednich odcinków i oblicz pola rombów.

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*
To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-01-04
Mam pytanie. .. co oznaczają te kropki?
user profile image
Jakub

1391

2017-01-05
@Gość Cześć, te kropki to znak mnożenia:)
user profile image
wioletta1

0

2017-01-07
mam pytanie co oznacza ten ukośnik
user profile image
Jakub

1391

2017-01-09
@wioletta1 Cześć, to jest kreska ułamkowa.
user profile image
Gość

0

2017-01-07
Mam pytanie co oznaczają te pierwsze liczby czyli np; 1/2
user profile image
Jakub

1391

2017-01-07
@Gość Cześć to ułamek 1/2:)
user profile image
Gość

0

2017-01-08
mam pytanko :) jakie długości w rombach są zmierzone?
user profile image
Jakub

1391

2017-01-09
@Gość Cześć, zmierzone są przekątne.
user profile image
Gość

0

2017-01-13
Dziękuję za pomoc
user profile image
Gość

0

2017-01-13
Dziekuje
user profile image
Gość

0

2017-01-15
Bardzo dziękuję mam nadzieję że pomogliście mi ale mam pytanie dlaczego 1/2?
user profile image
Jakub

1391

2017-01-16
@Gość Cześć, wzór na pole rombu to: P=1/2*d1*d2, gdzie d1 i d2 to przekątne.
user profile image
Gość

0

2017-01-16
czemu tam pisze 1/2 skąd to jest
user profile image
Jakub

1391

2017-01-16
@Gość Cześć, wzór na pole rombu to: P=1/2*d1*d2, gdzie d1 i d2 to przekątne.
user profile image
Gość

0

2017-01-23
A skąd tam wam wyszło 1 to po wymnożeniu 1\2
user profile image
Jakub

1391

2017-01-23
@Gość Cześć, 1/2*2=1 :) Pozdrawiamy!
user profile image
Gość

0

2017-01-29
Nie mogę się rozczytać z działań bo są rozmazane czy mógłby mi ktoś napisać je w odpowiedzi. Dziękuję z góry i pozdrawiam ;)
user profile image
Jakub

1391

2017-01-30
@Gość Cześć, zadanie już powinno być wyraźne:)
user profile image
Gość

0

2017-02-12
dzięki!
user profile image
Roksana Papuzinska

0

2017-02-19
Mam pytanie. Dlaczego 1/2 * d1 * d2? Przeciez mozna bylo po prostu napisac e*f/2
user profile image
Jakub

1391

2017-02-20
@Roksana Papuzinska Cześć,do jest ten sam wzór tylko inne oznaczenia. Pozdrawiamy!
user profile image
Gość

0

2017-02-20
@Odrabiamy.pl Witam bardzo dziekuje za odpowiedz, ale nie byloby tyle pisania ze zwyklym wzorem.
Informacje
Matematyka z plusem 6. Geometria
Autorzy: M.Dobrowolska, M.Jucewicz, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

1391

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Porównywanie ułamków dziesiętnych

Aby ustalić, który z dwóch ułamków dziesiętnych jest większy, wystarczy porównać kolejno rzędy, zaczynając od najwyższego. Oznacza to, że porównujemy kolejno cyfry z których zbudowany jest ułamek dziesiętny, czyli zaczynamy od cyfr części całkowitej, a później przechodzimy to porównywania cyfr części dziesiętnych.

W praktyce porównywanie ułamków dziesiętnych odbywa się następująco:
  • Najpierw porównujemy części całkowite, jeżeli nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części całkowitej;

  • Jeżeli obie części całkowite są równe, to porównujemy ich części dziesiętne. Jeżeli części dziesiętne nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części dziesiętnej;

  • Gdy części dziesiętne są równe, to porównujemy ich części setne, tysięczne itd., aż do uzyskania odpowiedzi.

  Zapamiętaj

Gdy na końcu ułamka dziesiętnego dopisujemy lub pomijamy zero, to jego wartość się nie zmienia.

Przykłady:
$$0,34=0,340=0,3400=0,34000=...$$
$$0,5600=0,560=0,56$$

W związku z powyższą uwagą, jeżeli w czasie porównywania ułamków w którymś zabraknie cyfr po przecinku, to należy dopisać odpowiednią liczbę zer.
 

Przykład: Porównajmy ułamki 5,25 i 5,23.
Przed porównywaniem ułamków wygodnie jest zapisać porównywane liczby jedna pod drugą, ale tak by zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem.

porownanie1
Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 5>3, zatem ułamek 5,25 jest większy od 5,23. Zatem 5,25>5,23.

Przykład: Porównajmy ułamki 0,8 i 0,81.
Zapisujemy ułamki jeden pod drugim, tak aby zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem. Ponadto dopisujemy 0 w ułamku 0,8.

porownanie2

Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 0<1, zatem ułamek 0,81 jest większy od 0,8. Zatem 0,81>0,8.

Zobacz także
Udostępnij zadanie