Matematyka

Diagramy przedstawiają , ile procent zatrudnionych osób pracowało w sektorze publicznym 4.6 gwiazdek na podstawie 15 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Diagramy przedstawiają , ile procent zatrudnionych osób pracowało w sektorze publicznym

1
 Zadanie

2
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

Odczytujemy dane z wykresów.

a) W sektorze publicznym w  roku 2002 pracowało 30,5% osób.

b) W sektorze prywatnym w  roku 2002 pracowało 69,5% osób.

c) W roku 2007 więcej osób pracowało w sektorze  prywatnym niż w publicznym.

d) Na podstawie diagramów można stwierdzić, że od roku 2002 do 2007 zatrudnienie w sektorze prywatnym zwiększyło się.

e)  Stwierdzenie "W sektorze prywatnym w roku 2007 pracowało o 73,3%-26,7%=46,6% osób więcej niż w publicznym" jest niepoprawne, ponieważ opisana różnica dotyczy punktów procentowych.

Poprawne jest zdanie

W sektorze prywatnym w roku 2007 pracowało o 73,3-26,7=46,6 punktów procentowych osób więcej niż w publicznym.

Natomiast

Poprawne jest zdanie

W sektorze prywatnym w roku 2007 pracowało o 175%  osób więcej niż w publicznym.

f) Zilustruj te dane za pomocą tabeli i diagramów kołowych.

DYSKUSJA
user avatar
Leon

1

19 maja 2018
dzieki!!!!
klasa:
Informacje
Autorzy: M. Braun, J. Lech
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788374201711
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom