Matematyka

Po ustawieniu liczb a=(5/2) ^18 ,o=(2/5)^18 ,p=(2/5)^16 ,r=(5/2)^16 w kolejności rosnącej 4.54 gwiazdek na podstawie 26 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Po ustawieniu liczb a=(5/2) ^18 ,o=(2/5)^18 ,p=(2/5)^16 ,r=(5/2)^16 w kolejności rosnącej

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

Podnosząc liczbę dodatnią mniejszą od 1 do potęgi dodatniej, zmniejszamy wartość tej liczby, np.:

`(1/2)^3=1/2*1/2*1/2=1/8<1/2` 

natomiast podnosząc liczbę większą od 1 do potęgi dodatniej zwiększamy jej wartość, np.:

`2^3=2*2*2=8>2`

 

`o=(2/5)^18<(2/5)^16=p,\ bo\ 2/5<1` `` 

Dodatkowo:

`o<1\ i\ p<1`

`r=(5/2)^16<(5/2)^18=a,\ bo\ 5/2>1`

Dodatkowo

`r>1\ i\ a>1`

 

Więc:

`o<p<r<a`

Odpowiedź:D
DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z plusem 2
Autorzy: Z.Bolałek, M.Dobrowolska, M.Jucewicz, M.Karpiński, J.Lech,A.Mysior, K.Zarzycka
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

1363

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie