Matematyka

Matematyka 1 (Zbiór zadań, Operon)

Jakim procentem liczby: 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Żeby sprawdzić jakim procentem liczby a jest liczba b, musimy przyrównać do tej liczby liczbę b a następnie zamienić ułamek na procent.

Przykład ogólny: jeżeli chcemy sprawdzić jakim procentem liczby a jest liczba b to przyrównujemy i zamieniamy na procent:

`b/a * 100% = (b*100%)/a`

 

a) 8 jest liczba 16

`(strike16^2)/(strike8^1) *100% = 2* 100% = 200% `

 

b) 25 jest liczba 15

`(strike15^3)/(strike25^5) * 100% = 3/(strike5^1) * strike100^20 % = 3*20 % = 60 %`

 

c) 18 jest liczba 45

`(strike45^5)/(strike18^2) * 100% = 5/(strike2^1) * strike100^50 % = 5*50% = 250 %`

 

d) 2 1/3 jest liczba 7/9

`(7/9)/(2 1/3) = (7/9)/(7/3) = (strike7^1)/9 * 3/(strike7^1) = 1/9 * 3 = 3/9 = 1/3 * 100% = 100/3% = 33 1/3 %`

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Barbara Kowalińska
Wydawnictwo: Operon
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie