Matematyka

Autorzy:Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk, Tomasz Malicki, Piotr Piskorki

Wydawnictwo:WSiP

Rok wydania:2016

Na podstawie podanych informacji ... 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Na podstawie podanych informacji ...

1
 Zadanie

`->`  W 10 ciągu Fareya mianowniki ułamków będa nie większe od 10.

`->`   Ułamki w szóstym ciągu Fareya wygladać będą następująco:

`F_6:{0/1,1/6,1/5,1/4,1/3,2/5,1/2,3/5,2/3,3/4,4/5,5/6,1/1}` 

Sposób konstrukcji:


`->`   

Poruszamy się dwukrotnie w stronę prawą (strona prawa odpowiada liczbie 1) i raz w stronę lewą (strona lewa odpowiada liczbie 0). 


`->` 

Cała nuta to całość, czyli 1

Półnuta, to połowa całej nuty, czyli 1/2∙ 1 = 1/2
Dwie półnuty tworzą całą nutę, tak jak 1/2+1/2=1. 

Ćwierć nuta to połowa półnuty, czyli 1/2∙ 1/2 1/4.
Dwie ćwierć nuty dają półnutę, tak jak 1/4+1/4=1/2.

Ósemka to połowa ćwierć nuty, czyli 1/2∙ 1/1/8
Dwie ósemki dają ćwierć nutę, tak jak 1/8+1/8=1/4.

Szesnastka to połowa ósemki, czyli 1/2∙ 1/1/16
Dwie szesnastki dają ósemkę, tak jak 1/16+1/16=1/8.