Matematyka

Do windy zatrzymującej się na 5.0 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

`a)` 

Pierwsza osoba może opuścić windę na jednym z siedmiu pięter - 7 możliwości. 

Druga osoba może opuścić windę na jednym z sześciu pozostałych pięter - 6 możliwości. 

Trzecia osoba może opuścić windę na jednym z pięciu pozostałych pięter - 5 możliwości. 

Czwarta osoba może opuścić windę na jednym z czterech pozostałych pięter - 4 możliwości. 

Piąta osoba może opuścić windę na jednym z trzech pozostałych pięter - 3 możliwości. 

Szósta osoba może opuścić windę na jednym z dwóch pozostałych pięter - 2 możliwości. 

 

Zgodnie z regułą mnożenia liczba tych możliwości jest równa:

`7*6*5*4*3*2=5040` 

 

 

`b)` 

Jeśli nikt nie wysiada na drugim piętrze, to do dyspozycji zostały piętra o numerach 1, 3, 4, 5, 6, 7 - 6 możliwości. 

Pierwsza osoba może opuścić windę na jednym z sześciu pięter - 6 możliwości. 

Druga osoba może opuścić windę na jednym z pięciu pozostałych pięter - 5 możliwości. 

Trzecia osoba może opuścić windę na jednym z czterech pozostałych pięter - 4 możliwości. 

Czwarta osoba może opuścić windę na jednym z trzech pozostałych pięter - 3 możliwości. 

Piąta osoba może opuścić windę na jednym z dwóch pozostałych pięter - 2 możliwości. 

Szósta osoba może opuścić windę na jednym piętrze - 1 możliwość.

 

Zgodnie z regułą mnożenia liczba tych możliwości jest równa:

`6*5*4*3*2*1=720` 

Jest o permutacja zbioru 6-elementowego. 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-09-25
Dzieki za pomoc :):)
user profile image
Gość

0

2017-10-08
dzięki!
user profile image
Gość

0

2017-10-22
Dziękuję :)
Informacje
MATeMAtyka 3. Zakres podstawowy
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Joanna Czarnowska, Jolanta Wesołowska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie