Matematyka

Na diagramie przedstawiono dane dotyczące ... 4.34 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Na diagramie przedstawiono dane dotyczące ...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

a) Z diagramu odczytujemy:

- liczba uczniów w klasie IIa - 36

- liczba uczniów w klasie IIb - 30

- liczba uczniów w klasie IIc - 30

- liczba uczniów w klasie IId - 24

 

b) W klasie IIa jest 14 dziewcząt i 22 chłopców.

W klasie IIb jest 15 dziewczat i 15 chłopców.

W klasie IIc jest 10 dziewcząt i 20 chłopców.

W klasie IId jest 15 dziewcząt i 9 chłopców.

Można także zauważyć, że słupek odpowiadający klasie IIb jest równo podzielony na kolor biały i niebieski,

więc w tej klasie liczba dziewcząt (kolor niebieski) jest taka sama, jak liczba chłopców (kolor biały)

Odp: Tyle samo dziewcząt co chłopców jest w klasie IIb.

 

c) Obliczamy, jakim procentem liczby wszystkich osób w klasach jest liczba chłopców.

W klasie IIa:

Zadanie mega premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup pakiet Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
opinia do rozwiązania Na diagramie przedstawiono dane dotyczące ... - Zadanie 3: Matematyka z plusem 2 - strona 179
Rozalia

5 listopada 2018
dziena
komentarz do rozwiązania Na diagramie przedstawiono dane dotyczące ... - Zadanie 3: Matematyka z plusem 2 - strona 179
Paula

3 marca 2018
dzięki :):)
klasa:
Informacje
Autorzy: Jacek Lech, Marek Pisarski, Marcin Braun
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Justyna

17655

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Liczby mieszane i ich zamiana na ułamek niewłaściwy

ulamek

Liczba mieszana składa się z części całkowitej (jest nią liczba naturalna) oraz części ułamkowej (jest nią ułamek zwykły właściwy).


Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

Licznik tego ułamka otrzymujemy w następujący sposób: 

  1. Mianownik części ułamkowej mnożymy razy część całkowitą liczby mieszanej.

  2. Do otrzymanego iloczynu dodajemy licznik części ułamkowej.

Mianownik szukanego ułamka niewłaściwego jest równy mianownikowi części ułamkowej liczby mieszanej.

Przykłady: 

`3 1/4=(3*4+1)/4=13/4` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom