Matematyka

Matematyka z plusem 2 (Podręcznik, GWO)

Oblicz: 4.61 gwiazdek na podstawie 38 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

`a) \ (1/2root{3}{12})^3=(1/2)^3*(root{3}{12})^3=1/strike8^2*strike12^3=3/2= 1 1/2`


`b) \ (-2root{3}{1/4})^3=(-2)^3*(root{3}{1/4})^3=-strike8^2*1/strike4^1=-2` 


`c) \ (-10root{3}{-0,1})^3=(-10)^3*(root{3}{-0,1})^3=-1000*(-0,1)=100` 


`d) \ 3root{3}{7}*2(root{3}{7})^2=3*2*root{3}{7}*(root{3}{7})^2=6*(root{3}{7})^3=6*7=42`        


`e) \ 5(root{3}{-6})^2*4root{3}{-6}=5*4*root{3}{-6}*(root{3}{-6})^2=20*(root{3}{-6})^3=20*(-6)=-120` 


`f) \ (-7root{3}{-2})^2*root{3}{-2}=(-7)^2*(root{3}{-2})^2*root{3}{-2}=49*(root{3}{-2})^3=49*(-2)=-98`     

DYSKUSJA
user profile image
koko45012

18-10-2017
Dzięki
user profile image
Nikodem Hapka

18-10-2017
gut gut
user profile image
Józef

06-10-2017
Dzięki za pomoc :)
Informacje
Matematyka z plusem 2
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie