Matematyka

Matematyka z plusem 2 (Podręcznik, GWO)

Przedstaw w postaci potęgi ... 4.55 gwiazdek na podstawie 33 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

`a) \ (2^4)^7/(2^3*2^5)=2^28/2^8=2^20`


`b) \ 4*2^8=2^2*2^8=2^10` 


`c) \ (4^4)^3=4^12=(2^2)^12=2^24` 


`d) \ 32^3=(2^5)^3=2^15` 


`e) \ (16*2^3)^4=(2^4*2^3)^4=(2^7)^4=2^28` 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

28-09-2017
Dzieki za pomoc!
user profile image
xxxxxx

1

25-09-2017
Dlaczego w przykładzie d 2 jest do piątej a nie do czwartej? Dwa do czwartej daje 32 więc wynik powinien być 2 do 12.
user profile image
Agnieszka

11982

26-09-2017
@xxxxxx Cześć, zadanie jest poprawnie rozwiązane. 2^4=2*2*2*2=16 , 2^5=2*2*2*2*2=32 . Pozdrawiam!
Informacje
Matematyka z plusem 2
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Największy wspólny dzielnik (nwd)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.
  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie