Matematyka

Autorzy:Barbara Podobińska, Teresa Przetacznik-Dąbrowa

Wydawnictwo:WSiP

Rok wydania:2012

Na wykresie przedstawiono zależność drogi, którą przebył turysta pomiędzy dwoma schroniskami, 4.33 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Na wykresie przedstawiono zależność drogi, którą przebył turysta pomiędzy dwoma schroniskami,

2
 Zadanie

3
 Zadanie

`"W kolejne luki należy wpisać podkreślone dwukrotnie liczby." `

`1\ "luka:"`  
`30\ "min"=0,5\ "h"`
`"W ciągu"\ 0,5\ "h turysta przeszedł"\ 2,5\ "km, czyli jego prędkość to:"`
`"v"=(2,5 \ "km")/(0,5 \ "h")=ul(ul( \ 5 \ )) \ "km/h"` 
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

 

`2\ "luka:"`
`"Przez następną godzinę turysta pokonał"\ 4\ "km."`
`"Jego prędkość wynosiła:"`
`"v"=(4 \ "km")/(1 \ "h")=4 \ "km/h"`    

`"Różnica między prędkością w ciągu pierwszych"\ 30\ "min a prędkością w ciągu następnej godziny wynosi:"`
`5 \ "km/h"-4 \ "km/h"=ul(ul( \ 1 \ )) \ "km/h"` 
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 


`3","\ 4\ "i"\ 5\ "luka:"`
`"Turysta podczas wędrówki miał"\ ul(ul( \ 2 \ ))\ "przerwy trwające"\ ul(ul( \ 30 \ ))\ "min i jedną przerwę, która trwała"\ ul(ul( \ 15 \ ))\ "min." `  

`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 

`6\ "luka:"`
`"Turysta pokonał"\ ul(ul( \ 18 \ ))\ "km."`