Matematyka

Matematyka wokół nas 2 (Zbiór zadań, WSiP)

Sprawdź, które pary liczb są rozwiązaniem 4.5 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Sprawdzamy, czy równość jest spełniona dla kolejnych par liczb.

`a) \ \ x-y=10`

`2-(-8)stackrel?=10`

`2+8=10`

Para liczb x=2,y=-8 spełnia podane równanie.

 

`4-6stackrel?=10`

`-2!=10`

Para liczb x=4,y=4 nie spełnia podanego równania.

 

`-5-(-15)stackrel?=10`

`-5+15stackrel?=10`

`10=10`

Para liczb x=-5,y=-15 spełnia podane równanie.

 

`21-11stackrel?=10`

`10=10`

Para liczb x=21,y=11 spełnia podane równanie.

Odpowiedź: Rozwiązaniem podanego równania jest pierwsza, trzecia i czwarta para liczb.

 

`b) \ \ (x+1)/3=y`

 

`(2+1)/3stackrel?=1`

`3/3=1`

Para liczb x=2,y=1 spełnia podane równanie.

 

`(-7+1)/3stackrel?=2`

`-6/3stackrel?=2`

`-2!=2`

Para liczb x=-7,y=2 nie spełnia podanego równania.

 

 

`(11+1)/3stackrel?=4`

`12/3=4`

Para liczb x=11,y=4 spełnia podane równanie.

 

`(-16+1)/3=-5`

`(-15)/3=-5`

Para liczb x=-16,y=-5 spełnia podane równanie.

Odpowiedź: Rozwiązaniem podanych równań jest pierwsza, trzecia i czwarta para liczb.

 

`c) \ \ x-3y=2`

 

`5-3*(-1)stackrel?=2`

`5+3!=2`

Para liczb x=5,y=-1 nie spełnia podanego równania.

 

`8-3*2stackrel?=2`

`8-6=2`

Para liczb x=8,y=2 spełnia podane równanie.

 

`-11-3*(-2)stackrel?=2`

`-11+6!=2`

Para liczb x=-11,y=-3 nie spełnia podanego równania.

 

`-10-3*(-4)stackrel?=2`

`-10+12=2`

Para liczb x=-10,y=-4 spełnia podane równanie.

 

Odpowiedź: Rozwiązaniem podanych równań jest druga i czwarta para liczb.

 

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka wokół nas 2
Autorzy: Drążek Anna, Duvnjak Ewa, Kokiernak-Jurkiewicz Ewa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

10285

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Obwód

Obwód wielokąta to suma długości boków danego wielokąta.

  1. Obwód prostokąta – dodajemy długości dwóch dłuższych boków i dwóch krótszych.

    Zatem prostokąt o wymiarach a i b ma obwód równy:
    Obwód prostokąta: $$Ob = 2•a+ 2•b$$.

    Przykład: Policzmy obwód prostokąta, którego boki mają długości 6 cm i 8 cm.

    ob_kwadrat

    $$Ob=2•8cm+2•6cm=16cm+12cm=28cm$$
     

  2. Obwód kwadratu – dodajemy długości czterech identycznych boków, zatem wystarczy pomnożyć długość boku przez cztery.

    Zatem kwadrat o boku długości a ma obwód równy:
    Obwód kwadratu: $$Ob = 4•a$$.

    Przykład: Policzmy obwód kwadratu o boku długości 12 cm.

    ob_prostokat

    $$Ob=4•12cm=48cm$$

 
Zobacz także
Udostępnij zadanie