Matematyka

Matematyka wokół nas 2 (Zbiór zadań, WSiP)

Wymień wszystkie liczby całkowite, których 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

a) Możemy poruszać się mniej niż 3 jednostki w prawo lub lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości mniejszej niż 3 od 0 to -2, -1, 0, 1, 2.

 

b)

`sqrt26>sqrt25, \ \ \ \ czyli \ \ \ \ \ sqrt26>5`

 

Na osi liczbowej możemy poruszać się tylko trochę ponad 5 jednostek w prawo i w lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości mniejszej niż √26 od 0 to -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5.

 

c) Odległość od 0 nie większa niż 4 oznacza, że ta odległość ma być mniejsza lub równa 4. Na osi liczbowej możemy poruszać się maksymalnie 4 jednostki w prawo i lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości nie większej niż 4 od 0 to -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4.

 

d)

`sqrt4+3=2+3=5`

 

Możemy poruszać się maksymalnie 5 jednostek w prawo i lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości nie większej niż 5 od 0 to -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5.

 

e)

 

Możemy poruszać się mniej niż √3+1 jednostek w prawo i w lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości mniejszej niż √3+1 od 0 to -2, -1, 0, 1, 2. 

 

f)

`sqrt8-1=sqrt(2*4)-1=2sqrt2-1~~2*1,4-1~~2,8-1~~1,8` 

Możemy poruszać się nie więcej niż √8-1 jednostek w prawo i w lewo od 0. Liczby całkowite leżące w odległości nie większej (czyli mniejszej lub równej) niż √8-1 od 0 to -1, 0, 1.

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka wokół nas 2
Autorzy: Drążek Anna, Duvnjak Ewa, Kokiernak-Jurkiewicz Ewa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

10428

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Udostępnij zadanie