Matematyka

Matematyka 2001 (Podręcznik, WSiP)

Które równanie spełnia para liczb 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Wstawiamy współrzędne punktu (-1,2) w odpowiednie miejsca w równaniu i sprawdzamy, czy zachodzi równość. 

`I. \ y-x=1` 
`\ \ \ 2-(-1)=1` 
`\ \ \ 2+1=1` 
`\ \ \ 3=1` 
Równośc jest nieprawdziwa, gdyż 3 nie jest równe 1. Punkt nie spełnia równania. 

`II. \ y-x=3` 
`\ \ \ \ y-x=3`  
`\ \ \ \ 2-(-1)=3` 
`\ \ \ \ 2+1=3` 
`\ \ \ \ 3=3` 
Równanie jest prawdziwe, gdyż 3 jest równe 3. Punkt spełnia równanie. 

`III. \ y+2x=0` 
`\ \ \ \ \ \ 2+2*(-1)=0`  
`\ \ \ \ \ \ 2-2=0` 
`\ \ \ \ \ \ 0=0` 
Równanie jest prawdziwe. Punkt spełnia równanie.

`IV. \ x+2y=3` 
`\ \ \ \ \ -1+2*2=3` 
`\ \ \ \ \ -1+4=3` 
`\ \ \ \ \ 3=3` 
Równanie jest prawdziwe. Punkt spełnia równanie.


Punkt spełnia równania II., III. i IV.    

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001
Autorzy: Dubiecka-Kruk Barbara, Dubiecka Anna, Bazyluk Anna
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Udostępnij zadanie