Matematyka

Narysuj wykres funkcji ... 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

`"a)"\ y=-x+4`

Tabelka:

x

-2

-1

0

1

2

y = - x + 4

6

5

4

3

2

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"b)"\ y=0,4x-2`

Tabelka:

x

-5

0

5

y = 0,4x-2

-4

-2

0

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"c)"\ y=-2x-6`

Tabelka:

x

-3

-2

-1

0

1

y = - 2x-6

0

-2

-4

-6

-8

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"d)"\ y=-1/3x+2`

Tabelka:

x

-3

0

3

6

y = -1/3x+2

3

2

1

0

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"e)"\ y=1/2x+1`

Tabelka:

x

-4

-2

0

2

4

y = 1/2x+1

-1

0

1

2

3

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"f)"\ y=-1/4x-1/2`

Tabelka:

x

-4

-2

0

2

y = -1/4x-1/2

1/2

0

-1/2

-1

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"g)"\ y=-1/2x+2`

Tabelka:

x

-2

0

2

4

6

y = -1/2x+2

3

2

1

0

-1

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"h)"\ y=3x+1/2`

Tabelka:

x

-1

-1/2

0

1/2

y = 3x+1/2

-2 1/2

-1

1/2

2

 

Wykres:

`ul(ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))`

`"i)"\ y=-3x-1/3`

Tabelka:

x

-1

0

1

y = -3x-1/3

2 2/3

-1/3

-3 1/3

 

Wykres:

DYSKUSJA
user profile image
Gość

2 kwietnia 2017
Dziękuje <3
Informacje
Autorzy: Dubiecka-Kruk Barbara, Dubiecka Anna, Bazyluk Anna
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Justyna

11509

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Udostępnij zadanie