Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka z plusem 1 (Zbiór zadań, GWO)

Jakie miary mają kąty 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka


Kąt α oraz kąt o mierze 121° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta α:
α+121°=180°       |-121°
α=59°

Kąt ß oraz kąt o mierze 35° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta ß:
ß+35°=180°       |-35°
ß=145°

Kąt γ oraz kąt o mierze 132° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta γ:
γ+132°=180°       |-132°
γ=48°

Kąt δ oraz kąt o mierze 90° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta δ:
δ+90°=180°       |-90°
α=90°

Kąt α oraz kąty o miarach 22° i 76° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta α:
α+22°+76°=180°
α+98°=180°         |-98°
α=82°

Kąt ß oraz kąty o miarach 86° i 58° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta ß:
ß+86°+58°=180°       
ß+144°=180°       |-144°
ß=36°

Kąt γ, kąt o mierze 10° oraz dwa kąty o mierze 45° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta γ:
γ+10°+2∙45°=180°       
γ+100°=180°       |-100°
γ=80°

Kąt δ oraz kąty o miarach 42°, 40° i 28° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta δ:
δ+42°+40°+28°=180° 
δ+110°=180°         |-110°
δ=70°

 

Dwa kąty α oraz kąt o mierze 102° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta α:
2α+102°=180°      |-102°
2α=78°           |:2
α=39°

Kąt ß oraz kąt o mierze ß+124° tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta ß:
ß+ß+124°=180°       
2ß+124°=180°       |-124°
2ß=56
ß=28°

Kąt 4γ oraz kąt 6γ tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta γ:
4γ+6γ=180°       
10γ=180°       |:10
γ=18°

Kąty 2δ, 3δ+45°, δ-5° oraz δ tworzą kąt półpełny, którego miara wynosi 180°. 
Obliczamy miarę kąta δ:
2δ+3δ+45°+δ-5°+δ =180° 
7δ+40°=180°         |-40°
7δ=140°              |:7 
δ=20°

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Jacek Lech, Marek Pisarski , Marcin Braun
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Dodawanie i odejmowanie

Działania arytmetyczne to dwuargumentowe działania, które dwóm danym liczbom przyporządkowują trzecią liczbę, czyli tzw. wynik działania. Zaliczamy do nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

  1. Dodawanie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b, liczbę c = a + b. Wynik dodawania nazywany jest sumą, a dodawane składnikami sumy.
     

    dodawanie liczb


    Składniki podczas dodawania można zamieniać miejscami, dlatego mówimy, że jest ono przemienne. Niekiedy łatwiej jest dodać dwa składniki, gdy skorzystamy z tej własności.
    Przykład: $$7 + 19 = 19 +7$$.

    Kiedy jednym ze składników sumy jest inna suma np. (4+8), to możemy zmienić położenie nawiasów (a nawet je pominąć), na przykład $$12 + (4 + 8) = (12 + 8) + 4 = 12 + 8 + 4$$
    Mówimy, że dodawanie jest łączne.

    Poniżej przedstawiamy przykład, gdy warto skorzystać z praw łączności i przemienności:
    $$12 + 3 + 11 + (7 + 8) + 9 = 12 + 8 +3 +7 + 11 + 9 = 20 + 10 + 20 = 50$$
     

  2. Odejmowanie
    Odjąć liczbę b od liczby a, tzn. znaleźć taką liczbę c, że a = b+ c.
    Przykład $$23 - 8 = 15$$, bo $$8 + 15 = 23$$.

    Odejmowane obiekty nazywane są odpowiednio odjemną i odjemnikiem, a wynik odejmowania różnicą.

    odejmowanie liczb

    Odejmowanie w przeciwieństwie do dodawania nie jest ani łączne, ani przemienne.
    np. $$15 - 7 ≠ 7 - 15$$ (gdzie symbol ≠ oznacza "nie równa się").
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom