Matematyka

Matematyka wokół nas 1 (Zbiór zadań, WSiP)

Zamień na cm^2 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

`10\ m^2=10*100\ cm*100\ cm=100\ 000\ cm^2`

`5\ m^2=5*100\ cm*100\ cm=50\ 000\ cm^2`

`1,6\ m^2=1,6*100\ cm*100\ cm=16\ 000\ cm^2`

`23,5\ m^2=23,5*100\ cm*100\ cm=235\ 000\ cm^2`

 

`4\ dm^2=4*10\ cm*10\ cm=400\ cm^2`

`15\ dm^2=15*10\ cm*10\ cm=1500\ cm^2`

`120\ dm^2=120*10\ cm*10\ cm=12\ 000\ cm^2`

`1,4\ dm^2=1,4*10\ cm*10\ cm=140\ cm^2`

 

`140\ mm^2=140*0,1\ cm*0,1\ cm=1,4\ cm^2`

`1500\ mm^2=1500*0,1\ cm*0,1\ cm=15\ cm^2`

`7\ a=700\ m^2=700*100\ cm*100\ cm=7\ 000\ 000\ cm^2`

`0,035\ ha=0,035*10\ 000\ m^2=350\ m^2=350*100\ cm*100\ cm=3\ 500\ 000\ cm^2`

 

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \)`

 

 

 

`b)`

`142\ cm^2=142*0,01\ m*0,01\ m=0,0142\ m^2`

`340\ dm^2=340*0,1\ m*0,1\ m=3,4\ m^2`

`12,6\ cm^2=12,6*0,01\ m*0,01\ m=0,00126\ m^2`

`2000\ cm^2=2000*0,01\ m*0,01\ m=0,2\ m^2`

 

`5\ a=5*100\ m^2=500\ m^2`

`12,5\ a=12,5*100\ m^2=1250\ m^2`

`13\ ha=13*10\ 000\ m^2=130\ 000\ m^2`

`18,3\ a=18,3*100\ m^2=1830\ m^2`

 

`180\ ha=180*10\ 000=1\ 800\ 000\ m^2`

`2\ km^2=2*1000\ m*1000\ m=2\ 000\ 000\ m^2`

`0,4\ a=0,4*100\ m^2=40\ m^2`

`12\ km^2=12*1000\ m*1000\ m=12\ 000\ 000\ m^2`

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \)`

 

 

`c)`

`4730\ cm^2=4730*0,01\ m*0,01\ m=0,473\ m^2=0,473*0,01\ a=0,00473\ a`

`125\ dm^2=125*0,1\ m*0,1\ m=1,25\ m^2=1,25*0,01\ a=0,0125\ a`

`450\ m^2=450*0,01\ a=4,5\ a`

`200\ 500\ m^2=200\ 500*0,01\ a=2005\ a`

 

`43,7\ m^2=43,7*0,01\ a=0,437\ a`

`1670\ m^2=1670*0,01\ a=16,7\ a`

`0,35\ ha=0,35*100\ a=35\ a`

`1000\ ha=1000*100\ a=100\ 000\ a`

 

`4\ ha=4*100\ a=400\ a`

`12,3\ ha=12,3*100\ a=1230\ a`

`12\ km^2=12*1000\ m*1000\ m=12\ 000\ 000\ m^2=12\ 000\ 000*0,01\ a=120\ 000\ a`

`103,46\ ha=103,46*100\ a=10346\ a`

 

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \)`

 

 

 

`d)`

`24 \ 600\ dm^2=24\ 600*0,1\ m*0,1\ m=246\ m^2=246*0,0001\ ha=0,0246\ ha`

`890\ 620\ m^2=890\ 620*0,0001\ ha=89,062\ ha`

`1959\ a=1959*0,01\ ha=19,59\ ha`

`250\ 000\ dm^2=250\ 000*0,1\ m*0,1\ m=2500\ m^2=2500*0,0001\ ha=0,25\ ha`

 

`210\ a=210*0,01\ ha=2,1\ ha`

`427\ 805\ m^2=427\ 805*0,0001\ ha=42,7805\ ha`

`5\ 260\ 597\ km^2=5\ 260\ 597*100\ ha=526\ 059\ 700\ ha`

`320\ 000\ 000\ cm^2=320\ 000\ 000*0,01\ m*0,01\ m=32\ 000\ m^2=32\ 000*0,0001\ ha=3,2\ ha`

 

`62\ 508\ 870\ a=62\ 508\ 870*0,01\ ha=625\ 088,7\ ha`

`27,10\ a=27,10*0,01\ ha=0,271\ ha`

`20\ 010\ 000\ km^2=20\ 010\ 000*100\ ha=2\ 001\ 000\ 000\ ha`

`1 \ 986\ 000\ a=1\ 986\ 000*0,01\ ha=19\ 860\ ha`

 

  

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka wokół nas 1
Autorzy: Ewa Duvnjak, Ewa Kokiernak-Jurkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Odejmowanie ułamków zwykłych
  1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

  2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

    Przykład:

    • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
       
  3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
       
  4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie