Matematyka

Matematyka na czasie! 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Oblicz miarę trzeciego kąta trójkąta, jeśli 4.78 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz miarę trzeciego kąta trójkąta, jeśli

1.1.
 Zadanie

1.2.
 Zadanie
2
 Zadanie

Wiemy, że suma miar kątów w trójkącie wynosi 180°, zatem miarę pozostałego kąta w trójkącie obliczymy odejmując od 180° sumę miar dwóch znanych kątów.

`a) \ \ 180^o-(45^o +75^o)=180^o-120^o=60^o`

Miara każdego kąta jest mniejsza niż 90°, zatem jest to trójkąt ostrokątny.

`b) \ \ 180^o-(37^o +43^o)=180^o-80^o=100^o`

Miara jednego z kątów jest większa niż 90°, zatem jest to trójkąt rozwartokątny.

`c) \ \ 180^o-(29^o +61^o)=180^o-90^o=90^o`

Jeden z kątów jest prosty, zatem trójkąt jest prostokątny.

DYSKUSJA
user profile image
Karina

1 lutego 2018
dziena
user profile image
Rozalia

7 listopada 2017
dzięki!!!!
Informacje
Autorzy: Karolina Wej, Wojciech Babiański, Ewa Szmytkiewicz, Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

19934

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby otrzymamy mnożąc tę liczbę przez kolejne liczby naturalne. 

Uwaga!!!

0 jest wielokrotnością każdej liczby naturalnej. 

Każda liczba naturalna jest wielokrotnością liczby 1. 


Przykłady
:

  • wielokrotności liczby 4 to: 
    • 0, bo  `0*4=0` 
    • 4, bo  `1*4=4`  
    • 8, bo  `2*4=8`  
    • 12, bo  `3*4=12`  
    • 16, bo  `4*4=16`  
    • 20, bo  `5*4=20` , itd.  
       
  • wielokrotności liczby 8 to:
    • 0, bo  `0*8=0`  
    • 8, bo  `1*8=8`  
    • 16, bo  `2*8=16`  
    • 24, bo  `3*8=24`  
    • 32, bo  `4*8=32`  
    • 40, bo  `5*8=40`, itd.  
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie