Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy (Podręcznik, Nowa Era)

Naszkicuj parabolę. Podaj współrzędne jej wierzchołka 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Naszkicuj parabolę. Podaj współrzędne jej wierzchołka

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

4
 Zadanie
ćw. 4
 Zadanie
1
 Zadanie
2
 Zadanie

`a)`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=-x² o 3 jednostki w górę.

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 3 jednostki w górę) i w nim rysujemy wykres funkcji y=-x².

 

`W=(0,\ 3)`

 

 

`b)`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=-x² o 3 jednostki w prawo. 

 

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 3 jednostki w prawo) i w nim rysujemy wykres funkcji y=-x².

`W=(3,\ 0)`

 

 

`c)`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=x² o 1 jednostkę w lewo i 4 jednostki w dół.

 

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 1 jednostkę w lewo i 4 jednostki w dół) i w nim rysujemy wykres funkcji y=x².

`W=(-1,\ -4)`

 

 

`d)`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=2x² o 1 jednostkę w prawo i 1 jednostkę w dół.

 

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 1 jednostkę w prawo i 1 jednostkę w dół) i w nim rysujemy wykres funkcji y=2x².

`W=(1,\ -1)`

 

 

`e)`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=-½x² o 2 jednostki w prawo i 2 jednostki w dół.

 

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 2 jednostki w prawo i 2 jednostki w dół) i w nim rysujemy wykres funkcji y=-½x².

`W=(2,\ -2)`

 

 

`f)\ y=(2-x)^2+1=(x-2)^2+1`

Parabola powstaje poprzez przesunięcie wykresu funkcji y=x² o 2 jednostki w prawo i 1 jednostkę w górę.

Rysujemy pomocniczy układ współrzędnych (przesunięty o 2 jednostki w prawo i 1 jednostkę w górę) i w nim rysujemy wykres funkcji y=x².

 

`W=(2,\ 1)`

DYSKUSJA
user avatar
Agnieszka

22 maja 2018
dzieki
user avatar
Urszula

28 lutego 2018
dzięki
user avatar
Alek

14 lutego 2018
dzieki :):)
user avatar
Mariusz

9 stycznia 2018
dzieki
user avatar
Kaja

15 listopada 2017
Dzięki!!!!
user avatar
Paweł

20 października 2017
dzieki!
Informacje
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Dorota Ponczek
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom