Matematyka

MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy (Podręcznik, Nowa Era)

Pierwsze równanie układu równań 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`A.`

`{(2x-3y=2), (2x-4=3y\ \ \ |-3y+4):}`

`{(2x-3y=2), (2x-3y=4):}`

 

Układ jest sprzeczny - różnica liczb 2x i 3y nie może być równa jednocześnie 2 i 4. 

 

 

`B.`

`{(2x-3y=2), (2x-y=2\ \ \ |*(-1)):}`

`{(2x-3y=2) , (-2x+y=-2):}\ \ \ |+`

`-2y=0`

Możemy z tego równania wyliczyć y, a potem podstawić do dowolnego równania i wyliczyć x - układ jest więc oznaczony. 

 

 

`C.`

`{(2x-3y=2), (x=3y+2):}`

`{(2(3y+2)-3y=2), (x=3y+2):}`

`{(6y+4-3y=2), (x=3y+2):}`

Z pierwszego równania wyliczymy y, potem podstawimy do drugiego równania i wyliczymy x - układ jest oznaczony. 

 

 

`D.`

`{(2x-3y=2), (x-1=1.5y\ \ \ |*2):}`

`{(2x-3y=2), (2x-2=3y\ \ \ |-3y+2):}`

`{(2x-3y=2) , (2x-3y=2):}`

Oba równania są takie same, więc układ jest nieoznaczony. 

 

 

Prawidłowa jest odpowiedź A. 

 

DYSKUSJA
Informacje
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Dorota Ponczek
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie