Matematyka

Naszkicuj wykres funkcji: a) f(x)= 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Naszkicuj wykres funkcji: a) f(x)=

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

a) 

Obliczamy wartości funkcji dla argumentów -4,-3,-2 oraz dla kilku argumentów należących do zbioru <0,9)

 

 

 

Obliczamy wartość funkcji dla argumentu 9(chodź nie należy on do wykresu, ogranicza go z prawej strony, więc jest niezbędny narysowania całego wykresu funkcji)

b)

Obliczamy wartości funkcji dla kilku argumentów należących do zbioru (-∞,-1), oraz dla kilku argumentów należących do zbioru <-1,4>

Obliczamy również posługując się tym wzorem wartość funkcji dla argumentu -1. Chodź należy on do dziedziny opisywanej przez drugi wzór, ogranicza tą część wykresu z prawej strony i pomijając go wykres byłby niekompletny.

 

 

DYSKUSJA
user avatar
Karina

3 października 2018
dzięki!!!!
user avatar
Pablo

29 października 2017
dzięki!!!!
user avatar
Majka

22 października 2017
dzięki!!!
user avatar
Wioletta

5 października 2017
dzięki :):)
user avatar
Ola

21 września 2017
Dzieki za pomoc :)
klasa:
Informacje
Autorzy: Marcin Kurczab, Elżbieta Kurczab i Elżbieta Świda
Wydawnictwo: OE Pazdro
Rok wydania:
ISBN: 9788375940862
Autor rozwiązania
user profile

Monika

22774

Nauczyciel

Wiedza
Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom