Porównaj powstanie listopadowe z powstaniem - Zadanie 4: Historia 7 - strona 91
Historia
Wybierz książkę
Porównaj powstanie listopadowe z powstaniem 4.5 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 7 Klasa
  3. Historia

Porównaj powstanie listopadowe z powstaniem

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

Porównanie powstania listopadowego (1830-1831) z powstaniem styczniowym (1863-1864).

  • Oba powstania skierowane były przeciwko Rosji - wybuchały na terenie Królestwa Polskiego;
  • Głównym celem powstańców była walka o niepodległe państwo polskie;
  • Czynnikiem zachęcającym do wybuchu obu powstań była sytuacja wewnętrzna Rosji - przed wybuchem powstania listopadowego poniosła ona klęskę w wojnie z Turcją, natomiast przed powstaniem styczniowym - klęskę w wojnie

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
komentarz do zadania undefined
edek.maj

30 listopada 2018
Dzięki
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Igor Kąkolewski, Krzysztof Kowalewski, Anita Plumińska-Mieloch
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302166891
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

75188

Nauczyciel

Wiedza
Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $P = a•b$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $P=a•a=a^2$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $cm^2$.

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3658ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5419WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE772KOMENTARZY
komentarze
... i8207razy podziękowaliście
Autorom