Historia

Przeanalizuj źródło ikonograficzne i wykonaj 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Przeanalizuj źródło ikonograficzne i wykonaj

Źródło 1
 Zadanie

Źródło 2.
 Zadanie

1. Na podstawie ilustracji satyrycznej wyjaśnij, jak część opinii publicznej oceniała postanowienia traktatu wersalskiego dotyczące rozbrojenia Niemiec

Formalnie traktat wersalski obciążał Niemcy znacznymi reparacjami wojennymi, pozbawiał ziem i kolonii, ograniczał liczebność armii do 100 tys. żołnierzy. Restrykcje objęły również marynarkę wojenną. Po kilkunastu latach od zakończenia wojny, Niemcy przestały respektować postanowień traktatu wersalskiego. W 1933 r. wystąpiły z Ligii Narodów, dwa lata później w wyniku referendum przeprowadzonym w regionie Saary - przyłączyli to terytorium do swego państwa. Rozpoczęli zbrojenia na wysoką skalę. Kolejnym naruszeniem postanowień traktatu wersalskiego przez III Rzeszę była remilitaryzacja Nadrenii w 1936 r. 

Część opinii publicznej od samego początku widziała, że postanowienia traktatu wersalskiego, są traktowane przez Niemcy w sposób błahy, niewiele znaczący.

Trzeba zaznaczyć, że podczas konferencji paryskiej mocarstwa realizowały swoje własne cele. Francja dążyła do jak największego osłabienia Niemiec, natomiast Wielka Brytania dbała o zachowanie równowagi na kontynencie europejskim. Sprzeciwiała się zbytniemu osłabieniu Niemiec. Właśnie przez takie działanie - niemieccy politycy czuli się po prostu bezkarni.

DYSKUSJA
user avatar
Urszula

16 lutego 2018
Dziękuję!
klasa:
Informacje
Autorzy: Rafał Dolecki, Krzysztof Gutowski, Jędrzej Smoleński
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302126680
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

54993

Nauczyciel

Wiedza
Kwadrat

W kwadracie: 

  • wszystkie boki mają jednakową długość

  • wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi (mają miary wynoszące 90°)

  • przekątne mają jednakowe długości, przecinają się w połowie i są prostopadłe

Wzór na pole kwadratu

`P=a*a=a^2` 

`a`  - długość boku kwadratu


Uwaga!

Każdy kwadrat jest prostokątem.

Przeliczanie jednostek – centymetry na metry i kilometry

W praktyce ważna jest umiejętność przeliczania 1 cm na planie lub mapie na ilość metrów lub kilometrów w terenie.

  • 1 m = 100 cm
  • 1 cm = 0,01 m
  • 1 km = 1000 m = 100000 cm
  • 1 m = 0,001 km
  • 1 cm = 0,00001 km

Przykłady na przeliczanie skali mapy:

  • skala 1:2000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości, czyli 20 m policzmy: 2000 cm = 2000•0,01= 20 m
  • skala 1:30000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 30000 cm w rzeczywistości, czyli 300 m policzmy: 30000 cm = 30000•0,01= 300 m
  • skala 1:500000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości, czyli 5 km policzmy: 500000 cm = 500000•0,00001= 5 km
  • skala 1:1000000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 1000000 cm w rzeczywistości, czyli 10 km policzmy: 1000000 cm = 1000000•0,00001= 10 km
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom