Historia

Poznać przeszłość. Wiek XX. Zakres podstawowy. (Podręcznik, Nowa Era)

Scharakteryzuj przemiany obyczajowe w Europie 4.83 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Scharakteryzuj przemiany obyczajowe w Europie

1
 Zadanie

1.1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

Przemiany obyczajowe w Europie i USA w latach 60.

- W latach 60. XX w. narodziła się kultura młodzieżowa. Młodzi ludzie korzystali z większej swobody i chętniej podejmowali studia wyższe. Dążyli do zerwania z tradycjami oraz zasadami kultywowanymi przez ich rodziców. Poszukiwali własnego, unikalnego stylu. 

- Dzięki rewolucji naukowo - technicznej upowszechniono telewizję. Rozwijał się również nowy rynek przeznaczony dla młodzieży, m.in. kosmetyków i ubrań. 

- Powstał nowy gatunek muzyczny - rock, który przyciągał publiczność radosnym i głośnym brzmieniem. Zespoły takie jak: The Beatles i The Rolling Stones zdobyły rzeszę fanów. 

- Wprowadzenie na rynek pigułki antykoncepcyjnej w 1962 r. zaowocowało rewolucją seksualną, czyli znacznym rozluźnieniem norm moralnych w społeczeństwie. Upowszechniły się wolne związki zamiast małżeństw, zwiększyła się liczba rozwodów.

- Rewolucja obyczajowa wpłynęła na dalszą emancypację kobiet (rozpoczętą w XIX wieku). W latach 60. i 70. podejmowana przez nie praca zawodowa oraz wzrost poziomu wykształcenia umożliwiły zdobycie coraz większej niezależności. Kobiety stopniowo uwalniały się od dominacji mężyczyzn.

- W latach 60. w Stanach Zjednoczonych wprowadzono ustawodawstwo, które zakończyło okres rasowej segregacji Afroamerykanów. Za walką o równouprawnienie czarnoskórej ludności - opowiadał się Martin Luther King. W 1963 r. wygłosił on słynne przemówienie zaczynające się od słów: "I have a dream" (ang. "Mam marzenie").

DYSKUSJA
user profile image
Renata

04-12-2017
Dziękuję!
user profile image
Klaudia

01-11-2017
dzięki!!!!
user profile image
Klaudia

19-10-2017
dzieki!!!
Informacje
Poznać przeszłość. Wiek XX. Zakres podstawowy.
Autorzy: Stanisław Roszak, Jarosław Kłaczkow
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21163

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie