Historia

Bliżej historii 2 (Podręcznik, WSiP)

Scharakteryzuj najważniejsze nauki Marcina Lutra 4.72 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

Scharakteryzuj najważniejsze nauki Marcina Lutra

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Najważniejsze założenia Marcina Lutra i jego zwolenników:

  • Jedynym źródłem wiary jest Pismo Święte - każdy wierny powinien je czytać i rozumieć interpretowany tekst.
  • Chrześcijanin może osiągnąć zbawienie jedynie przez wiarę, a nie przez dobre uczynki wypływające z wolnej woli człowieka. Nawet ci, którzy pobłądzili i zgrzeszyli, a głęboko wierzą w Chrystusa, zostaną zbawieni.
  • Odrębny i postawiony w roli przewodnika wiernych stan duchowny jest zbędny. Wszyscy ludzie mogą głosić prawdy wiary, a nie tylko wyświęceni kapłani.
  • Marcin Luter podważał prymat papieży, twierdził, że są oni tylko biskupami Rzymu, a nie zwierzchnikami całego Kościoła.
  • Domagał się sekularyzacji - czyli rozwiązania klasztorów, rezygnacji z posiadania własności ziemskiej przez duchowieństwo oraz zniesienia celibatu.

 

DYSKUSJA
user profile image
Aleksandra

18 października 2017
dzięki :):)
user profile image
Paulina

1 października 2017
dzięki
Informacje
Bliżej historii 2
Autorzy: Igor Kąkolewski, Anita Plumińska-Mieloch
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21568

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie