Historia

Śladami przeszłości 3 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Przyjrzyj się karykaturze i wykonaj polecenie 4.69 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Historia

Przyjrzyj się karykaturze i wykonaj polecenie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

1. Wymień trzy główne cele przyświecające ukazanym na ilustracji działaczkom kobiecego ruchu.

  • uzyskanie praw wyborczych;
  • zrównanie w prawach z mężczyznami (równouprawnienie);
  • możliwość kształcenia na uczelniach wyższych;

2. Na podstawie rysunku napisz, jakie obawy mogło rodzić u przeciwników równouprawnienia przyznanie praw kobietom.

Przeciwnicy równouprawnienia obawiali się, iż przyznanie praw kobietom spowoduje utratę kontroli nad emancypantkami, które będą walczyć o kolejne przywileje. Mężczyźni obawiali się obowiązków domowych, nie chcieli dzielić prac domowych z kobietami. Przeciwnicy emancypacji uważali, iż rola kobiety ograniczała się jedynie do prac domowych oraz wychowywania dzieci. Determinacja kobiet zupełnie zmieniła ich sytuację u schyłku XIX wieku, stały się niezależne, wyemancypowane, wolne.

DYSKUSJA
user profile image
Eliza

21 grudnia 2017
dzięki!!!!
user profile image
Tomasz

23 listopada 2017
Dziękuję!
user profile image
gosia

27 września 2017
dzięki!!!
Informacje
Autorzy: Iwona Janicka
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

45847

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie