Wymień korzyści i zagrożenia wynikające - Zadanie 2: Śladami przeszłości 2 - strona 188
Historia
Wybierz książkę
Wymień korzyści i zagrożenia wynikające 4.83 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

Wymień korzyści i zagrożenia wynikające

"Bitwa pod Orszą"
 Zadanie
1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Korzyści wynikające z układu wiedeńskiego z 1515 roku:

  • Osłabienie pozycji politycznej zakonu krzyżackiego.
  • Cesarz Maksymilian I Habsburg uznał postanowienia II pokoju toruńskiego, potwierdził prawa Królestwa Polskiego do Pomorza Gdańskiego oraz zwierzchnictwo nad Prusami Zakonnymi.
  • Układ jagiellońsko - habsburski ostatecznie pozbawił Krzyżaków szans na zawarcie groźnego dla Polski sojuszu z cesarstwem.

Zagrożenia wynikające z układu wiedeńskiego z 1515 roku:

  • Jagiellonowie zgodzili się na realizację (ustalonego już wcześniej) podwójnego małżeństwa dzieci Władysława – Anny i Ludwika, z wnukami cesarza – Ferdynandem i Marią. Układ ten pozornie korzystny dla Polski, okazał się politycznym sukcesem Habsburgów, zapewniając im sukcesję w Czechach i na Węgrzech po śmierci Ludwika Jagiellończyka.
DYSKUSJA
opinia do odpowiedzi undefined
Henryk

29 marca 2018
dzieki!
opinia do odpowiedzi undefined
Arek

21 lutego 2018
Dzięki za pomoc :)
opinia do rozwiązania undefined
Jerzy

18 października 2017
Dzięki :):)
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

74774

Nauczyciel

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $ 3,41-1,54=? $
    odejmowanie-ulamkow

    $ 3,41-1,54=1,87 $  

Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2834ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA6080WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE758KOMENTARZY
komentarze
... i7807razy podziękowaliście
Autorom