Odpowiedz, jak rozumiesz słowa: "Człowiekiem - Zadanie 2: Śladami przeszłości 2 - strona 156
Historia
Wybierz książkę
Odpowiedz, jak rozumiesz słowa: "Człowiekiem 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

Odpowiedz, jak rozumiesz słowa: "Człowiekiem

Wybitne dzieła renesansu
 Zadanie
1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Najsłynniejsze słowa Terencjusza - "Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce" stały się głównym hasłem renesansowych myślicieli. Zgodnie z tą myślą w kręgu zainteresowania twórców, ludzi nauki i filozofów znalazł się człowiek i jego egzystencja. Słowa Terencjusza mówią o tym, że każdy człowiek powinien dążyć do poznania całego świata i wszelkich zjawisk go otaczających. Człowiek powinien czerpać z życia to co najlepsze, ponieważ jego byt jest przemijający.  

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
komentarz do zadania undefined
Eryk

23 października 2018
Dziękuję :)
opinia do zadania undefined
Daria

18 września 2018
Dziena 👍
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

74408

Nauczyciel

Wiedza
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $5•5=5^2 $, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $7•7•7=7^3$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $3•3•3•3•3=3^5 $, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $2•2•2•2•2•2•2=2^7 $, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3124ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA7180WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE757KOMENTARZY
komentarze
... i8814razy podziękowaliście
Autorom