Dziecko bujające się na... 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Dziecko bujające się na...

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

Dane:

 

 

 

 

Szukane:

 

 

Rozwiązanie:

Wykonajmy rysunek pomocniczy:

Szybkość średnia

Średnia szybkość ruchu jest stosunkiem całkowitej drogi przebytej przez ciało do całkowitego czasu ruchu:

 

gdzie vśr jest szybkością średnią, Δt jest całkowitym czasem, Δs jest całkowitą drogą jaką pokonało ciało. Zacznijmy od obliczenia drogi pokonującej przez dziecko przy wykonaniu jednego wychylenia. Wiemy, że wycinek okręgu obliczamy korzystając z zależności:

 

Wiemy, że w naszym przypadku promień okręgu równy jest długości huśtawki. Droga pokonana w czasie jednego pełnego wahnięcia jest równa dwukrotności drogi pokonanej w czasie jednego wychylenia. Z tego wynika, że dla naszego przypadku otrzymujemy:

 

 

 

Znamy czas ruchu huśtawki. W całym ruchu wiemy, że huśtawka wykonuje  takich wychyleń. Wówczas czas jednego wychylenia będzie miał postać:

 

Z tego wynika, że szybkość średnia tej huśtawki wynosi:

 

 

 

Podstawiamy dane liczbowe do wzoru:

 

Odp.: Szybkość średnia huśtającego się dziecka wynosi około  


Średnia prędkość

Średnia prędkość ruchu jest stosunkiem przemieszczenia ciała do całkowitego czasu ruchu:

 

gdzie vśr jest średnią wartością prędkości, Δt jest całkowitym czasem, Δs jest całkowitą drogą jaką pokonało ciało. Zauważmy, że wykonując jedno pełne wychylenie dziecko zawsze wraca do początkowego położenia. Oznacza to, że dl  wychyleń zmiana położenia dziecka zawsze będzie zerowa:

 

Z tego wynika, że:

 

Odp.: Średnia prędkość dziecka na huśtawce jest zerowa.

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Barbara Budny
Wydawnictwo: Operon
Rok wydania:
ISBN: 9788376808918
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom