Uczniowie postanowili wykonać ze sprężyny... 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Uczniowie postanowili wykonać ze sprężyny...

5
 Zadanie
6
 Zadanie

7
 Zadanie

8
 Zadanie

 

Wydłużenia sprężyny obliczamy jako różnicę długości sprężyny przy działaniu danej siły i początkowej długości sprężyny.

Przy 150 N:

 

Przy 200 N:

 

Przy 300 N:

 

Przy 350 N:

 

Przy 450 N:

 

Przy 500 N:

 

Wiemy, że niepewność pomiarowa wynosi dla wydłużenia 1 cm, a dla ciężaru odważnika 10 N. Możemy więc narysować wykres:

  

 

Z wykresu możemy odczytać, jaki ciężar miał odważnik, przy długości sprężynki 67 cm. Wydłużenie wynosiło wtedy:

 

Ciężar odważnika wynosił około 650 N. 

Odpowiedź: Przybliżony ciężar ucznia wynosił około 650 N. 

DYSKUSJA
komentarz do zadania Uczniowie postanowili wykonać ze sprężyny... - Zadanie 7: Fizyka 1  - strona 28
Ala

29 listopada 2018
dzieki :)
komentarz do zadania Uczniowie postanowili wykonać ze sprężyny... - Zadanie 7: Fizyka 1  - strona 28
Maks

1 listopada 2017
dzieki
klasa:
Informacje
Autorzy: Krzysztof Horodecki, Artur Ludwikowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ola

19546

Nauczyciel

Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Prostokąt

Prostokąt to czworokąt, którego wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi.

Sąsiednimi bokami nazywamy te boki, które mają wspólny wierzchołek. W prostokącie każde dwa sąsiednie boki są prostopadłe.

Przeciwległymi bokami nazywamy te boki, które nie mają punktów wspólnych. W prostokącie przeciwległe boki są równoległe oraz mają równe długości.

Odcinki, które łączą dwa przeciwległe wierzchołki (czyli wierzchołki nie należące do jednego boku) nazywamy przekątnymi. Przekątne prostokąta mają równe długości oraz przecinają się w punkcie, który jest środkiem każdej przekątnej, to znaczy punkt ten dzieli przekątne na dwie równe części.

Wymiarami prostokąta nazywamy długości dwóch sąsiednich boków. Jeden bok nazywamy długością, a drugi szerokością prostokąta.
 

prostokat

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom